Wednesday, October 20, 2010

You are the best..!!!



Betul kata orang, teman ketika suka mudah dicari. Tetapi untuk mencari teman ketika suka dan duka, bertahun-tahun kita mencari belum tentu kita akan ketemui. So, nak nilai persahabatan kita dengan seseorang tu ialah berdasarkan kesanggupannya menghulurkan pertolongan apabila kita berada dalam kesusahan. Contohnya, ketika kita window shopping, kebetulan terjumpa dengan barang yang kita cari-cari. Nak beli, duit tak cukup dalam wallet. Kalau tinggalkan barang tu kat situ, nanti takut orang lain pulak yang kebas. Melepas kita...huhu. Bila kawan kita tengok muka kita yang gelisah tu, maka dia pun offer lah : "macam ni la...kau guna dulu duit aku. Nanti kau bayar balik." Inilah baru dikatakan best friend. Tapi kalau dah guna duit orang tu, jangan buat-buat don't know lak. Bayar ler...hehe.
Bagi hidup aku pulak, dah tentu berbagai-bagai ragam kawan-kawan yang dah aku temui. Ada yang suka mintak tolong kita. Tapi, tiba giliran kita susah, tak nak tolong pulak. Ada jugak yang selalu bersama kita sama ada susah atau senang. Emmmm....itupun umur aku dah dewasa baru jumpa kawan yang macam tu. Apapun, aku bersyukur sangat-sangat sebab ada 'dia'. Susah senang, bersama. Baru-baru ni, teman aku tu kasi pinjam sekejap handphonenya sebab handphone aku rosak akibat jatuh dari tingkat atas katil double decker ('dia' pakai dua handphone). Memang mati terus handphone aku. Nasib baik handphone murah jer..hehe. Tak la sayang sangat. Sanggup 'dia' bagi pinjam handphonenya, padahal 'dia' pun nak guna jugak untuk contact kawan-kawan 'dia'. Tapi, selepas handphone aku sampai dari kampung, pulangkan balik la handphone tu kat 'dia'. Tak buat harta sendiri punya...hehe. Apapun, thanks Sue. Ang memang the best..!!!!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!