Sunday, October 24, 2010

7 semester di UM

Sedar tak sedar, hampir 7 semester jugak aku menyabung nyawa menuntut di UM ye. Emmmm...cepat sungguh masa berlalu. Terasa baru je daftar masuk sini. Macam-macam dugaan yang aku dah lalui. Gembira, sedih, gementar, stress dan macam-macam lagi la. Nasib baik ada ramai kawan yang mengisi rutin hidup aku di kampus. Pergi shopping sama-sama, main bowling, makan, ke kuliah, buat assingment, travel sana sini. Memang betul la cakap orang, time belajar la paling best. Bila dah keje, dah lain suasananya.

Sepanjang semester aku di UM, aku tinggal di Kolej Kediaman Kinabalu (8), kolej yang terbest sekali. Hehehe....Bayar yuran lebih kurang RM1***, dapat makan 3 kali satu hari. Poket kering pon, masih boleh makan sedap-sedap lagi.

Sekarang dah banyak perubahan UM buat. Tambah baik prasarana yang dah sedia ada dan tambah bangunan lagi. Salah satunya, bangunan yang gambar di atas ni. Tapi, setakat ni tak tahu plak bangunan apa yang diaorang bina. Bila dah siap sepenuhnya baru tahu kot. Cantik senibina bangunan tu. Ada unsur-unsur Islamic (pandangandari depan) sikit.


Kalau ada kelapangan, aku dan kawan-kawan suka jalan-jalan makan angin kat tasik varsiti. Best..!!! Sesiapa nak berkayak pon boleh. Hanya bayar RM3 seorang. Terasa nak makan KFC plak, pelajar-pelajar UM tak payah risau. Restoran KFC dekat ja ngan kawasan kampus. Boleh jugak, sambil-sambil isi minyak kat Shell, singgah sekejap pekena snack plate ke atau x-meal.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!