Tuesday, May 10, 2011

Adakah surat cinta masih releven zaman sekarang..??

Korang setuju tak ngan statement " surat menyurat ni dah tak releven lagi zaman sekarang ni"...bagi aku, ada benarnya jugak...sekarang ni dah takder orang nak antar surat cintan2 ni...dah tak pakai surat menyurat lagi...maklumlah, zaman dah maju ke depan...canggih...orang pakai fesbuk...email...sms...twitter dan lain-lain lagi la.

Aku tak nafikan yang kemodenan sekarang ni, banyak menyenangkan kita...dapat jimat masa...jimat kos...tapi, kenangan tu takder...sebab sms kita akan delete...email plak, dah tentu kita akan malas nak baca dah...

Teringat zaman aku bercintan2 dulu, berbalas-balas surat nih...memang best...seronok ja bila pagi2 sampai sekolah ada surat bawah meja...wah...!!! pakwe kasi tu..hehe...biasa la...waktu remaja dulu2, seronok bila ada orang sayang kat kita...korang pon mesti penah lalui kenangan macam ni kan.

Sampai sekarang aku masih simpan surat2 tu walaupun kami dah lost contact...aku tak kasi mak aku buang...sayang nak buang...dah 10 tahun usia surat2 aku tu...bukannya apa, saja nak wat kenangan...bila aku baca balik surat2 tu, seronok...lucu pun ada...ye la...budak2 sekolah...ayat2 cintan bukan main jiwang lagi...meremang bulu roma aku baca...hehe

2 comments:

  1. releven aper...bg yang berjiwa sentimentalll dan romantik...surat itu seni dan bukti...ehehehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!