Wednesday, January 19, 2011

Wafito



Isnin, 17 Januari 2011 :

"Hmmmm....Fiza, ang ada bau dak?", aku bertanya.
Fiza menjawab dengan muka hairan, "Ada..naper?"
"Sedapnya kalau makan wafer time tengok cerita", aku memasang angan-angan.
"Ang nak p beli ka?", Fiza bertanya.
"Kalau bas tak mai lagi boleh la kita p beli', Fiza menyambung.
"Jom!", aku mengajak Fiza dengan hati riang.

Aku dan Fiza pun bangun dari tempat duduk bus stop untuk menuju ke stall Daily Fresh. Baru saja nak melangkah, kami terlihat bas shuttle UM warna biru kuning, jalan 1. Maknanya bas tu menuju ke kolej kediaman aku. Ah...kempunan jawabnya tak dapat makan wafito kegemaran aku. Bukannya apa, tengah hari macam tu susah nak dapat bas. Lagipun takut tak sempat nak makan kat dewan makan. Aku pun melangkah kaki menaiki bas dengan perasaan hampa.

Rabu, 19 Januari 2011 :

Seperti biasa kelas Pengajaran Mikro Bahasa Arab tamat jam 12.30 tengah hari. Sedang berjalan menuju ke bus stop, Fiza mengajak aku ke suatu tempat.

"Ngah, jom kita p sana," tiba-tiba temanku, Fiza bersuara sambil jarinya menunjuk ke tempat yang dimaksudkannya.
"P mana?", aku bertanya kembali sebab tak faham apa yang dimaksudkan oleh temanku, Fiza.
"Kita p beli wafer kat Daily Fresh", dia menjawab.

Wahh...bukan main happy lagi aku waktu tu...dapat melepaskan kempunan aku hari isnin lepas. Nasib kami baik sebab bus shuttle jalan 1 belum datang. Aku pun order set Combo A, wafito classic dan teh ais limau. Kali ni aku cuba perisa blueberry + margarine. Yummmyyyy...!!! sedap tak terkata.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!