Monday, November 17, 2014

Ustazah jahat!

Assalaamualaikum..

Masa perhimpunan mingguan tadi kitaorang cikgu2 ada buat undian guru yang paling diminati. Jadi murid2 kena pilih 3 orang guru yang dorang minat.

Lepas tu masa kelas pendidikan Islam dengan budak tahun 1, aku borak2 kosong sambil pantau dorang buat latihan dalam buku. Maka aku pun tanya la budak 3 orang tu siapa yang dorang pilih. Jadi, berebut-rebut la pakat nak bercerita yang dorang pilih si polan n si polan. Alhamdulillah, nama aku pun termasuk gak. Hehe. Undi dah bocor tu.

Tapi, yang sorang tu pelik skit. Disuruh pilih 3 orang. Yang dia pilih cuma sorang je cikgu. Aku tanya kenapa pilih satu. Dia jawab, cukup la tu satu ja. Konpius ustazah yang dia ni paham arahan ke tak. Huhu.

Okeh tak kisah la dia pilih sorang ke 2 orang ke atau 3 orang. Yang penting dia ada pilih jugak kan. Lepas tu aku tanya nama cikgu tu, tapi dia tak reti nak sebut nama penuh. Maklum lah budak2 tahun 1 payah skit nak ingat nama cikgu yang panjang2. Dia just sebut teacher english sbb cikgu tu ajar english kat kelas dorang.

Aku tak puas hati n tanya lagi. Dia ulang jawapan yang sama macam tadi gak. Dia pilih teacher english. Lepas tu aku tanya, kenapa tak pilih ustazah? Dia jawab apa tau. Dia kata :

........ustazah jahat!

Haish! Tang mana jahatnya ustazah tu Hadzeem oi. Dah kamu nakal, memang la kena marah. Cuba kamu baik2 je dalam kelas, tak der la ustazah nak suka2 hukum kamu. Huhu.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!