Friday, April 1, 2011

Twin story : mukaddimah


Masiha (kiri) & Masita (kanan)

Hai...tetiba kali ni nak buat story tentang pasangan kembar...maklumlah baru kenal dgn blogger2 yg ada anak kembar...excited maaa...hehehe

So, aku pon nak kongsi skit story pengalaman hidup aku selama ni...hehehe...just nak share mcm mana perasaan dilahirkan kembar...best wooo...~

Penah suatu hari, mulut aku gatal nak tanya kat mak...mcm mana pengalaman dia mengandungkan aku & adik kembar aku...mak aku cakap, memang agak susah...pewot berat...ye la..ada dua org skali...alhamdulillah sepanjang kehamilan dan saat kami dilahirkan, mak kami tak mengalami apa2 masalah...kami pon sihat...lahir normal tu kat rumah...bidan yg sambut (al-fatihah buat bidan yg sambut kami)...aku 3 kg & adik aku 2.85 kg...aku yg kuar dulu, then after 10 minutes adik aku lak kuar...org tua2 ckp, yg kuar kemudian kakak sbb dia bg chance adik kuar dulu...ye ke..??mengalah gitu la maksudnya...tapi mak aku kata, yg mana kuar dulu kakak la...senang nak cam...hehehe

Lepas tu, nak beli barang baby semua sepasang la...bajet pon lebih skit...tapi alhamdulillah cukup makan...hehe..hidup sihat sampai sekarang...

Capai umur 6 tahun, kami sama2 masuk tadika...kat tadika cikgu selalu angkat kami letak atas meja...jd model baju...ala2 fesyen show gitu...mana taknya...mak aku baru belajar jahit...so, melambak-lambak la dia buat baju utk kami...mcm2 style...agaknya la kan...klo masa tu majalah Bintang Kecil dah wujud, dah lama kami jd model baju..huahua..perasan...!!!~



Roshaya (kiri) & Roshayu (kanan) wif Cikgu Mustaffa

Masuk darjah satu, ingatkan kami je yg kembar...rupa2nya ada sepasang lagi...nama diaorang Roshayu (kakak) & Roshaya (adik)...baru nak kenal2...satu kampung jer...tp tak penah jumpa pon...kat sekolah baru jumpa...ish...dua2 kawan kami ni dah bertunang...insya-Allah tahun ni makan nasi minyak la kami...hehehe

Cop..!!! ada sepasang lagi kembar lelaki...kira senior la...Fahmi & Faiz...campur semua 3 pasang kembar kat sekolah...hahaha...femes kami satu sekolah...nak wat camna...dah kembar...semua org teruja...klo kamo ada jumpa pasangan kembar kat mana2 ke...teruja jugak kan..??? kan..?? kan..??

2 comments:

  1. la.. 2 sklah pdang snai kan? aku knai ckgu mustapa 2.. tyme aku keja ckgu ganti kt situ tahunn 2007, dia ada lagi.. haha!

    ReplyDelete
  2. yup..tau2...dia kat sekolah tu dah 20 tahun lebih...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkongsi pandangan...jemput singgah selalu ye..hehe!